Suchá uhličitá koupel CO2

Jedna z nejpříjemnějších a nejužívanějších lázeňských procedur, která se traduje již od r. 1970. Jde o osvědčenou metodu s prokazatelným léčebným efektem. Dochází k celkovému prokrvení a regeneraci organismu působením plynného oxidu uhličitého v uzavřeném vaku.

img

Základní fyziologickou reakcí je rozšíření cév až po vlásečnice se současným zvýšením transportu kyslíku krví. To má za následek prokrvení pokožky, svalstva, všech tělesných orgánů, žláz a mozku okysličenou krví, což vede k posílení organismu, povzbuzení imunitního systému a stimulaci samoléčebné schopnosti těla.

Jak to probíhá

Při aplikaci suché uhličité koupele leží pacient celý kromě hlavy ve velkém plastikovém vaku naplněném oxidem uhličitým po dobu přibližně 45 min. Již samotná procedura je pro pacienta příjemná, dostavuje se euforický pocit, tendence ke spánku, pocit příjemného tepla, zvlhčení kůže a případného jemného mravenčení. Mezitím dochází uvnitř jeho těla k rozšíření všech cév, které má za následek celé spektrum fyzicky a psychicky pozitivních reakcí.

Suchá uhličitá koupel je pro pacienta velmi příjemná a naprosto bezpečná procedura, vhodná pro ženy i muže každého věku, která je zde k dispozici všem, jimž záleží na jejich zdraví.

Zdravotní účinky suchých uhličitých koupelí

• Nervový systém: Posílení nervového systému, odstranění neuróz, depresí, migrén, stavu vyčerpanosti, nespavosti, zlepšení stavu vegetativního nervového systému (dýchání, srdeční činnost, trávení, činnost ledvin a jater).
  • Srdce: Zlepšení prokrvení srdce (stav po infarktu myokardu, angína pectoris), snížení hodnoty vysokého tlaku, odlehčení tlakového výkonu srdečního svalu.
  • Cévní systém: Celkové zpružnění cév, žil a vlásečnic, potlačení tvorby křečových žil, ischemická choroba dolních končetin, zlepšení prokrvení končetin (rukou a nohou), periferní cévní diabetický syndrom, zlepšení prokrvení mozku, potlačení následků roztroušené sklerózy.
  • Pokožka: Celkové zjemnění a zvláčnění pokožky, tlumení hyperpigmentace, stařeckých bradavic, potlačení celulitidy, hojení povrchových poranění a jizev, tlumení alergií, vč. projevů lupénky, hojení proleženin, bércových vředů, popálenin.
  • Svalstvo, kostra: Odstranění lymfatických otoků, snížení bolestivých stavů pohybového aparátu, zejména bolesti páteře a kloubů, potlačení revmatických potíží (fibromyalgický syndrom a další), snížení spasticity, potlačení osteoporózy.
  • Hormonální systém: Potlačení všech klimakterických potíží, potlačení bolesti při menstruaci, úprava nepravidelného menstruačního cyklu, možné odstranění sterility, zvýšená produkce hormonů, včetně sexuálních.

Kontraindikace

• Zánět kůže, podkoží a žil
  • Těžká anemie a polyglobulie
  • Těžká srdeční nedostatečnost
  • Koronární skleróza
  • Nebezpečné stavy krvácení

Další informace

Optimální je absolvovat proceduru bez oblečení, případně v lehkém oblečení (spodní prádlo, tílka atd.)

Doba aplikace suché uhličité koupele: cca 45 min

Cena procedury: 180,- Kč

Z hygienických důvodů je vak použitelný pouze pro jednoho pacienta – cena vaku je 50,- Kč. Vak je možné použít vícekrát.